الحياة برس - قدمت الإعلامية المصرية لينا شاكر، الشكر لمتابعيها والمتضامنين معها في رحلتها للعلاج من مرض السرطان.
وقالت لينا شاكر في منشور لها على حسابها في فيسبوك بعد إعلانها عن إصابتها بالسرطان:"صباح الفل والجمال والحب والجدعنة وكل كلمه حلوة اتكتبت وكل دعوة وكل رسالة، وكل تليفون اتعملى حقيقى لم أكن اتخيل كل اللى حصل ده".
وأضافت: "أنا كان هدفى أنى أقوى كل إنسان مر بالتجربة دى وأديله طاقة إيجابية انتوا اللى اديتونى مشاعر ما تتوصفش من جمالها، سامحونى إنى مش لاحقه أرد على الكل بس هرد أن شاء الله، بس أنا محتاجة فترة زمنية طويله عشان أعرف أرد"، متابعة: "بشكركم يا أحلى ناس وبجد يا جماعة أن خلصت خلاص وزى الفل الحمد لله".
الإعلامي المصري شريف مدكور، أعلن على حسابه في فيسبوك عن إصابة صديقته وزميلته لينا وكتب قائلاً:"صديقة عمرى وأختى واللى كانت جنبى فى مرضى كل لحظة من أول العملية لكل جلسات الكيماوي".
وأضاف شريف مدكور: "لينا شاكر كانت جنبى تقوينى وتقولى هاتقوم وهترجع زى الحصان، وبعدى بسنة يجيلها نفس الهدية من ربنا، وكانت فى كل لحظه قوية وراضية مش عارف أكتب إيه ولا إيه، ربنا يتمم الشفا ليكى ولكل مريض سرطان".
خضعت لينا شاكر لجلسة تصوير بعد سقوط شعرها نتيجة الكيماوي، لتؤكد محاربتها له وعدم خجلها من الأمر ولن تضعف أمام هذا المرض الخبيث.